fredag 25 september 2009

Spontant veteja!

Idag har jag skaffat mig lite kunskap om veteöl och därmed också om överjäst vs underjäst vs spontanjäst öl.

Som en liten bonus i mitt glasögonbeklädda surfande fick jag också lära mig varför Reinheitsgebot gör skillnad på smaken av tysk och belgisk veteöl. Och tänk att Kina år 2003 var det land som producerade mest öl i världen. Det hade jag fått klura länge på om nån valt att ha mig som livlina.
Men jag får ingen ordning på om de fortfarande är så produktiva.

Nu ska jag bara klura vidare på hur S.D.K.B kan bli sponsrade av Hoegaarden... Det borde gå. Det borde det. Fast jag är ändå högst kritisk till att det behövs en Hoegaarden smaksatt med hallon. Även om det minskar sponsorchanserna. Jag inbillar mig att det smakar syntetisk hostmedicin, men det kanske är en oanad succé.
Men tills motsatsen är bevisad säger jag - nej tack, det är bra.

2 kommentarer:

  1. Spontanjäst = Oväntat besök.
    Jajamän! Visst har jag bott i Gbg.

    SvaraRadera
  2. Och jag drarlite motvilligt på munnen... Snörper ihop leendet liksom. Fast jag egentligen tycker att ordvitsar oftast är oväntat kul.

    SvaraRadera