tisdag 2 februari 2010

I' AM a driver, B-ware.

Jag klurade just på om jag inte borde få papper från Vägverket, Transportstyrelsen eller kanske Kellogs för att kunna förnya mitt körkort som strax tackar för sig. Och jojo, där kom de!
Men - jag får inte bara tillfälle att se fotogeniskt sur ut, med körkortet kommer också tillhörande ny bonusbehörighet. AM. Det kommer att se så stiligt ut där bredvid B:et, och tittar man snabbt kan det ju se ut som CE. Om man tittar skitsnabbt alltså. Men nu tar jag fötterna till Folkuniversitetet och hoppas att inte någon av de paranta magdansdamerna tar mig till sin barm. Kanske borde jag utnyttja någon av AM-behörigheterna för att snabbt komma därifrån när det är slut. Traktor eller motorredskap?

7 kommentarer:

  1. Googla "motorredskap" och tryck på "jag har tur" så ser du vad man ska framföra för att få respekt på vägen.

    SvaraRadera
  2. Yes, en kioskvagn får det bli tror jag. Eventuellt en skylift.

    SvaraRadera
  3. Fick du inte wikipedia som förstaträff på gogglemaskinen?

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/Kettenbagger_CAT_325C_LN.jpeg/800px-Kettenbagger_CAT_325C_LN.jpeg

    SvaraRadera
  4. Min googlemaskin ville inte alls ge mig en Kettenbagger. Skitselektiva googleträffar.. En sån hade jag faktiskt verkligen velat kvista fram i igår.

    SvaraRadera
  5. Det är dags för mig med minsann, kom lite som en chock faktiskt..

    SvaraRadera
  6. Men oj vad kul med ny behörighet Sannela!

    SvaraRadera
  7. Ja, men titta! Det hade jag aldrig upptäckt om det inte var för dig.

    SvaraRadera