tisdag 12 januari 2010

Nja...

...jag vet inte riktigt om all musik står sig genom åren alltså. I dag kom jag t ex helt osökt att tänka på Matthew Sweet som jag lyssnade och glatt diggade med till nångång under gymnasiet. Jag lånade rätt och slätt CD-skivor på biblioteket. Praktiskt! Alltså var jag tvungen att spotifaja för att kolla läget, och ja... Sådär säger jag. Sådär. Men det drar ändå på nåt sorts trevligt nostalgiskt sätt i min ena mungipa. Kanske rodnar jag också litegrann. Men va fasen, jag ger gossen en chans som bakgrund när jag nu ska slänga ihop matlåda. En chans. Om du blir nyfiken så var det skivan "100% fun" jag lyssnade på då, då som i 1995. Jag läser dock att den enligt Spotify är från 1990, där tror jag bestämt att de har några år fel.

1 kommentar:

  1. Jag var ju tvungen att höra vad du lyssnade på när du var lika gammal som mig! haha

    SvaraRadera