tisdag 16 mars 2010

Inte så knivigt.

Idag var jag ute en sväng vid Hornborgasjön för att snacka lite med tranorna inför kommande säsong. Tranorna hade inte kommit än, men grågässen var där. De sa inte så mycket. Men anyhow så stannade jag till i Skara på vägen hem och kvistade in på ett bageri för att komplettera min aningen för lätta matlåda med lite bröd. Och hejsan vad glad jag blev när jag fick frågan "Vill du ha det skivat?" Klart jag ville ha det skivat! Det är ju helt perfekt. Brödet var dessutom prima gott. Quelle service. Så ska jag ha det på mitt bageri som jag kanske öppnar om hundra år eller så.
Undrar om det ska heta Brödfödan. Kanske.

2 kommentarer:

  1. Dags att sätta en gubbasurdeg då.

    SvaraRadera
  2. Japp. Jag känner mig tillräckligt gubbasur för det mellan varven, och rackarns vilken surdeg det skulle vara att baka på om hundra år!

    SvaraRadera