onsdag 8 juli 2009

Såhär ligger det till:


Kaffe gör sig bäst solo. Inte ihop med bullar, kakor, tårta, choklad, glass, sprit eller annan dessertliknande sak.
Bullar, kakor och tårta funkar dock ihop med té. Helst Earl Grey.
Choklad är också bäst solo, kan funka med té eller mineralvatten.
Till té funkar det dessutom alldeles splendid med smågodis eller glass.

Kan ju vara bra att veta om du tänker bjuda mig på fika eller så nån dag tänker jag. Men annars går det bra med vad som helst. Jag är inte så kräsen. Eller föresten jordgubbar äter jag helst som de är, eller ihop med ovispad grädde och strösocker. Och min paj vill jag ha utan glass, men med vaniljvisp. Glassen klarar sig själv. Och fruktsallad göra sig icke besvär. Men annars går det bra med vad som helst. Jag är inte så kräsen.

6 kommentarer:

  1. Inte så kräsen, sa Bull.
    Fina koppar!

    SvaraRadera
  2. Hmm,till glass och té jag säger nej.
    Det ilar i tänderna - inte min grej.
    Men Earl Grey och småsnarr? Ett vinnande set!
    Det är lätt skett att jag på det äter mig mätt.

    Ett rim på morgonen, där fick du det.
    Ska nu dricka kaffe, en mugg. Slät.

    SvaraRadera
  3. Kajsa min Kajsa vilket tjusig rim, hoppas kaffet också fick din mage i trim.

    SvaraRadera
  4. http://www.kerstintillberg.com/

    Där finns kopparna!

    SvaraRadera