torsdag 13 maj 2010

Pol(l)ygripen

Japp, det räcker att det står "Limited edition" på en godispåse för att jag glatt ska sträcka mig efter den, lägga den i korgen och nöjd med huvudet högt bära hem den likt en liten skatt. Högst sällan brukar kombon choklad/frukt/bär falla mig i smaken men så hoppsan - nu finns Polly i en limiterad sommarbärvariant. Somrigt som i jordgubb och smultron täck med rosa, vit, mörk eller ljus pollychoklad. Och jag gillar det. Skarpt. Testa! Men skynda på, det är begränsad upplaga.

Vad det gäller juice så har jag pressat en klar favorit. Äpple och ingefära. Inte alls snygg färg, ganska osnygg faktiskt. Men typiskt pigg och god smak.

Ett litet obs! är nog på sin plats: Beware om du går in på sommarbärlänken, det kan leda till att du aldrig mer vill köpa Polly. Cloettas avdelning för snyggt skrivna texter har stämplat ut tror jag. Likaså stavningsprogrammet. Inte så elegant, men lite kul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar