fredag 1 april 2011

Jazz I do, but I don't do jazz.

Vissa saker är så fina att de gör mig alldeles svettig, näst intill tårögd fast med lycklig blick. Jag vill vara omringad av vackra ting, tårtor, blommor, klänningar, lampor, skor, smycken hela tiden helst. Som i en film. En film från 50-talet i skimrande dovt puderrosa och kantad av strutfjäderplymer... Ja. Det finns sidor där ute i www som helt fattat detta. Sidor där jag skulle vilja flytta in.
Om jag skulle råka gå gifta mig i övermorgon eller om 100 år, då skulle jag tveklöst höra av mig till tjejorna på Holy Sweet för att de hajar precis hur en tårta ska se ut. Sen skulle jag spatsera in på Downey Blomster & Jazz. My god, jag smäller av så fint! Inte för att jag sådär jättegärna spisar jazz, det slipper jag hellre, men för att få den tjusigaste buketten ever i tassarna och en sällan skådad perfekt frisyr. Toppad med flor. Gift dig med mig J och du får, förutom en fab wife, superstiliga bröllopsfoton. Men först torkar jag de rörda tårarna från kinden på Fröken Hjortsbergs kommande Öländska bröllop. Inte illa alls det heller.

4 kommentarer:

  1. Det kommer förhoppningsvis bli fab, dessutom får ju J följa med för att få lite försmak på det som ev komma skall ;)

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det blir fab E, det ser vi till!

    SvaraRadera
  3. Men brorsan så fint vårstädad bloggish är! Flott.

    SvaraRadera
  4. Nämen vad roligt att du tycker det brors, det har nämligen svurits och grymtats från SDKB-grisen. Oj oj oj, en annan dag gör jag klart.

    SvaraRadera