lördag 12 november 2011

Slipat sinne? Klart som kristall!

Fina tingest i mitt hem gör mig så glad så glad och alldeles varm inombords. Jag tittar och tittar på dem och ler nöjt, och tittar lite till. Mitt bästa tips om du vill vara omgiven av saker som får dig att helst bara vilja sitta och just titta är att inte leta desperat efter till exempel en fin fågelfigurin, utan istället slå till på saker du älskar vid allra första ögonblick. Skit i att du kanske inte vet vart du ska ha saken just då, det kommer eventually och det kommer att bli bra. Desperata köp blir sällan det. Det är då man köper konstiga värmeljusplattor och fula tallriksunderlägg med omotiverade grafiska mönster. Idag var jag på Gengåvan för att hitta en pall men det fanns ingen som jag kom överrens med, så jag slog istället malligt till på tre slipade glasskålar som kommer passa perfekt vid någon kommande din-din. Eller bara göra mig på gott humör när jag öppnar skåpet och får syn på dem. Det är en typisk förtjusning jag har och som gör mig glad, slipat glas alltså. Men din-dinbjudningar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar