söndag 22 maj 2011

En lady med bett ie.

Idag bäddade jag rätt och väldigt slätt om min säng och passade samtidigt på att vända på madrassen, när jag kände ett mystiskt litet föremål innanför madrasskyddet. I tre sekunder hann jag kallsvettigt tänka att det förmodligen var en grannes vilsna, och i så fall inte alls längre levande majsorm. Men jag tänkte snabbt om och kikade istället efter vad det faktiskt var. Och där låg Bettie Page. I armbandsform. Ett armband jag köpte på den rara butiken Popcorn i Stockholm för kanske sådär 12 år sen, och som sen fått pryda min handled då & då. Men ve och fasa, vid det senaste då-tillfället var Bettie plötsligt borta. Hon hade spårlöst flytt min arm. Men hej, ingen fara på taket - Bettie tog sig bara en siesta. Hur det gick till att hon tog den på ett place där det krävs ett det öppnas en dragkedja... Där går jag bet-tie.

1 kommentar: