lördag 21 maj 2011

Ljug hellre.

Helt snopet sjunger jag inlevelsefullt med till Erik Amarillos "Om sanningen ska fram". Varför, jag säger varför då? Videon är vidrig och gör mig skitsur, och det är inte ens korrekt språkbruk Erik Amarillo. Det finns ingen logik i raden: "Men om sanningen ska fram, vill du ligga med mig då?" Ta bort men och . Alternativt, ta bort men och betona ligga så låter du riktigt orart liggsugen. Jag kommer inte ligga med dig ändå. Men jag kommer nog fortsätta att digga till biten ett tag till. Och den kommer hamna på skämslåtlistan tillsammans med R. Kellys " The World's Greatest". Om den rosenkindade och något förvånade sanningen ska fram alltså.

2 kommentarer:

  1. Min brorsa!
    Jag tycker att Eric Amarillo är obehagligt lik Bingo Rimér men om sanningen ska fram så diggar även jag Om sanningen ska fram. Och när sanningen ändå är framme så kan inte mitt beskäftiga jag låta bli att påpeka att han inte sjunger något "Men" innan "om sanningen ska fram". Jag tycker minsann att logiken finns där.

    För övrigt kan jag berätta att han är 39 år gammal och tog namnet Amarillo när han gifte sig med en sydamerikanska som bar det efternamnet. Han skilde sig sedan från frun men behöll Amarillo.

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag har pedagogiskt fått texten förklarad för mig gång på annan, och läser jag texten ser jag ju att jag kanske valt att höra fel... Men... Jag tycker att han betonar knepigt den där Amarillo, och jag tycker att han är lite för gammal för denna typ av sång. Men det kanske är härligt. Jag diggar fortfarande glatt med!

    Puss!

    SvaraRadera