torsdag 15 oktober 2009

Ched up.

Jahapp, här har jag gått och suckat åt de som säger VästerbottenSost och var precis på vippen att skriva ett inlägg om folket som inte fattar att säga rätt.
Döm av min förvåning när jag googlar på den satans osten och ser att alla de som inte fattar att det heter Västerbottenost, alltså utan det omotiverade s:et, har bildat en pakt och manipulerat både hemsidan och etiketten på osten. Skumt, jag säger skumt. Och är den inte lite överskattad ändå dendär osten? Kanske.


4 kommentarer:

  1. Varför heter det då inte VästerbottenSpaj undrar jag stillsamt.

    SvaraRadera
  2. S:et gör ju att osten blir Västerbottens egendom, kanske är de inte är lika förtjusta i paj och därav inget ägande-S?

    SvaraRadera
  3. Säger man grevesost oxå nu då??? Jag vill absolut inte missa nåt nämligen....

    SvaraRadera
  4. Nej Pernilla, det gör man inte. Det vore faktiskt snäppet konstigare ändå.

    SvaraRadera