lördag 17 oktober 2009

Hundra gram smör.

Igår tog jag mod till mig och bläddrade lite försiktigt i "Hundkokboken". Vid första anblicken blev jag, om möjligt, ännu mera skeptisk. Jag kunde rätt och slätt inte avgöra om recepten är tänkta till männskofolk eller hundar. Det fanns köttbullar, det fanns födelsedagstårta, det fanns potatismos. Gott. Är det tänkt att man bjuda närmsta hunddagis till bords? Är det mat som hundar tycker särdeles mycket om att slicka upp resterna av på tallriken? Några sidor fram kommer stycket med mat för fina tänder, inte heller det känns helt självklart kan jag tycka. Inte förrän stycket med mat som ska ge blank päls börjar jag ana att det är tänkt att man ska laga den ena delikattessen efter den andra till sin lilla hund.(Som förmodligen inte är så liten länge till då.) Men helt säker är jag fortfarande inte. Lite läskigt är det faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar