torsdag 8 oktober 2009

Grannsämja my ass.

Jag gillar inte mina grannar, de är faktiskt inte trevliga. I natt fick jag och Greta först vakna när en grupp idioter hade nån sort samling i trapphuset. Sådär en kvart senare vaknade vi igen av ett samtal med en ljudnivå värre än dagisfröknar på finlandsfärja. Vad hände? Jo, grannen precis nedanför den idiotsäkra lyan var inte alls nöjd med deras framtoning tror jag. Oj vad det diskuterades om vad som är vanlig samtalston, vad som är rimligt i ett hus, hur det funkar i ett hus etc. (Ja, jag stod med örat tryckt mot min dörr och lyssnade nyfiket.) Samtalet tog slut, en dörr slängdes igen.
Och vad hände sen? Blev det tyst? Neje, det sattes på musik. Hög musik, musik i 4/4-takt. Tack, jag säger tack. Greta säger tack.
Och jag säger tack igen för att någon dessutom vält min bike. Tack.


1 kommentar: