söndag 30 augusti 2009

Nej, då förstår jag nog inte.

Kan någon förklara uttrycket "Missförstå mig rätt"? Kan man det, missförstå någon rätt? Då har man väl förstått menar jag? Ologiskt. Verkar mest som en liten säkerhetsåtgärd innan man ska säga nåt som kanske inte kommer att falla i god jord.
Än värre är att det ofta används av personer som även använder sig av "I min värld". Lägg av, vad är det för en värld?
Jag skulle i och för sig gärna ha en egen värld där jag bestämde vilka som fick komma in och vad som är ok eller not. Men så funkar det tydligen inte riktigt, därför är det inte ok att säga "I min värld." För den världen finns inte.

Å andra sidan skulle ju dessa människor, de som säger såntdär konstigt, kunna ha sin egen värld där de satt och missförstod varandra rätt hela dagarna. Det vore nog bra.

7 kommentarer:

  1. Jag passar gärna på att drämma till med en "..i den bästa av världar" när folk svävar ut lite för mycket.

    SvaraRadera
  2. Och i den bästa av världar skulle du inte ens behöva dra till med det, för det vore väl ¡el mundo perfecto! ¿Sí?

    SvaraRadera
  3. Nej i den bästa av världar skulle jag inte det. Moment 22.

    SvaraRadera
  4. Japp, men hittar du en karta till dendär bästa världen kan du väl fedexa en kopia.

    SvaraRadera
  5. jag säger " låt inte bli det bästa bli det godas fiende". vad sägs om det?

    SvaraRadera
  6. Alltså Anna, jag tänker och tänker men hajar inte riktigt innebörden. Bara nästan. Rulla mig i sirap och kalla mig trög.

    SvaraRadera
  7. Man behöver inte alltid ha så många bli!, säger jag! sen säger jag: varför viktigt att alltid gardera sig? Jo för vi är alltid tvungna att va så himla lagom i detta Sverige!!! missförstå mig rätt!

    SvaraRadera