lördag 1 augusti 2009

Smell karamell. Eller inte.

Det finns dofter som plockar fram de värsta av känslor hos mig, de får mig rätt och slätt att må illa och t.o.m bli en smula illa till mods.

Fyra dofter som helst icke göra sig besvär i närheten av mig:
Skog som värmts upp i solen. (Men det är ju så härligt! Njaaa, säger jag)

Doften av eldning i öppen spis en kall vinterdag. (Swish så föflyttas jag till Särna.)

DKNY Be Delicious. (En parfym alltså, som ska få damer att lukta gott. Men satan i gatan, varför är den så poppis?)

Den sort som övat in en särskild inåt-med-fötterna-gång och som fyndat chict på H&M:s "vintageavdelning", har en svår lugg och luktar hud/garderob. (Därmed inte sagt att det är wrong att handla second hand om man vill det, men måste man vara så svår för det? Och varför ska allt kallas vintage? Kom on!)


Att Gretas bajs inte luktar rosor är en annan sak, det kan hon ju inte hjälpa. Det är ok. Och det finns såklart hur mycket annat som helst som luktar för jävligt, men det är dofter som ska lukta illa. De försöker inte nåt annat.

2 kommentarer:

  1. Ja, det där jädra äpplet alltså.
    Man kan få migrän för mindre. Nej förlåt inte man, JAG kan få migrän för mindre. Av mindre kanske man säger? Eller jag säger menar jag. Äsch jag ger upp. Blotta tanken på denna vedervärdiga stank, falskt marknadsförd som parfym, får visst mitt huvud att liksom krympa och svälla på samma gång. Och inte ett vettig formulering får plats.

    SvaraRadera
  2. Ja, den är sannerligen ett jävulens påfund den där sk parfymen Kajs. Be delicious? - My ass!
    Jag gillar att jag sätter hjärnan i högvarv i man/jag frågan. Men ibland är ett man ok, det är det.

    SvaraRadera