måndag 9 januari 2012

Insomnia System.

Jag har under sådär tre veckor haft ett gött jullov. Inte som i att ha varit ledig, utan som i att inte ha tagit ett steg mer än nödvändigt. Helst ännu färre. Jag har gillat varje minut av det, men märker plötsligt att min kropp inte riktigt alls var beredd på detta, och därför inte vet hur den ska ställa sig till det. Till en början var vi helt och hållet överens om att det var härligt och toppen. Vi myste och åt. Åt och myste Men nu... Nja well. Det känns som om The Body börjat surpuppa till sig. Istället för härligt avslappnad är jag trött, trögtänkt, ofast i hullet, platthårig, loj blick, ingen ros på kind och sinnet fullt av konstiga tankar. Ja ungefär så. Jag väljer dock att inte gripas av någon som helst panik, det är ju lätt åtgärdat so far, utan ser det istället som ett spännande expriment. Men vi får väl se. På onsdag ska jag en sväng till vårdis för ett tiny tiny tiny ingrepp, och tror att vila kommer ordineras. Och säger någon åt mig att vila, då vilar jag gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar