onsdag 1 februari 2012

Min grAnna syster!

Åh vad mallig jag är över min syster. Hon är en såndär handlingskraftig en som får saker gjorda och sitter inne på all möjlig kunskap. Hon kan odla vitlök, hon kan brodera andra stygn än stjäklstygn, hon kan lägga in gurka, hon kan baka vridna baguetter, hon kan leda ett styrelsemöte, hon vet hur man tråcklar ihop en utsällning. Bland annat. Min syster är sträng, men på ett tydligt sätt. Precis om de flesta andra sunda människor har hon några ibland lite svåra sidor, då jag som lojal little sis får välja mina ord och passa min inte alltid helt genomtänkta tunga. Men oftast har hon närmast till skratt. Och hon är en såndär morsa som jag hoppas bli, en sån som inte pratar över huvudet på sina barn. I senaste numret av "Hemslöjd" kan du läsa om vad hon gör till skogs Och se så grann hon är. Min allra käraste syster.

1 kommentar:

  1. Ja jädrar vilken böna! (om man glömmer mellanslag mellan ja och jädrar blir det jaktstart, jaktstarts snygga ni är systrarna Åhlin!) Puss

    SvaraRadera