söndag 12 februari 2012

32,5!

Idag är det min halvfödelseday, 32,5 år! Den firas inte så mycket men jag tycker om att fira min helfödelsedag. Den har som nåt sorts magiskt skimmer över sig som inte verkar försvinna med åren. Det spelar egentligen ingen roll hur den firas, jag har inte ristat in en lag i en ädelsten någonstans. Nej, jag gillar mest själva känslan av att det är min dag. Sen tackar jag då rakt inte nej om någon vill fira mig med pompa och ståt, och det kan hända att jag spelar en truddelutt på firartrumman själv. I alla fall ett litet intro. För ett halvår sen firades och firade jag på Öland. Mycket angenämt. Efter ett lite snurrigt hejdå till min sommar på Böda för den gången tog jag mitt pick & Focus och mötte J i Kalmar. Vi kvistade vidare till Borgholm och jag avslutade dagen med Skaldjursplateu och Champagne (Jo, Johan fick också vara med men han åt fisksoppa.) Angenämt var ordet! Men med detta inte sagt att jag inte tyckt att varma mackor, rödtjut och pyjamas hade varit minst lika neat. Det är känslan som räknas, men jag tar gärna tillfällen i akt att fira flott när de ges.

Här hade det ju varit på sin plats med ett kort över den alldeles fantastiska Skaldjursplateun jag frossade i, det hade det. Men, de korten fanns i min prekraschade tellie och är bara kvar i mitt minne. Så välkomna in dit.

4 kommentarer:

  1. Halvvägs till 75, tänka sig!

    SvaraRadera
  2. Och jädrar vad den dagen ska firas!

    SvaraRadera
  3. Men håll hästarna lite här nu, och ta det piano med matten. 65 för tusan!

    SvaraRadera