tisdag 14 februari 2012

Valentin har namnsdag idag.

Tycka vad man vill om denna dag som har många namn. Lite tjatigt är det med I-love-you-nallar i skyltfönstren, konstiga kärlekssmycken och fula hjärtmönstrade champagneglas på butikshyllorna. Det tycker jag. Men jag tycker också komplext nog, som jag skrev i förra inlägget, att det är trevligt att fira! Så idag blir dagen som jag äntligen korkar upp en flott flaska Amarone som jag fick av Milda Matilda på min 30-årsdag. (Och det vet du ju när det var.) Trots att jag verkligen tycker att det passar utmärkt med en bubbel på en helt vanlig trist måndag och att det är lämpligt att använda både finservisen och diamanter till vardags istället för att vänta på "rätt tiullfälle", så har jag alltså ännu inte öppnat dendär flaskan. Knepigt. Men nu är det dags. Och jag hoppas innerligt att jag inte förstört den med mitt nonchalanta spontanlagrande. Så skit i att det mesta med denna dag är ganska kommersiellt, så kommer det ju vara även om vi surar, gör nåt du tycker är lite extra trevligt ändå. Om du känner för det alltså. Med hjärtan på kjolen och rosor på kind säger jag Puss till alla jag håller kär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar